Cuma, 29 Mar 2024

Arama

Arama anahtar sözcükleri kıdem tazminatı Toplam 12 sonuç bulundu.

Tekrar arama

Arama sonuçları

1. Sigortadan maaş almak için boşanmak dolandırıcılık suçunu oluşturmaz

Kategori: Matching tags: Temyiz,kıdem tazminatı,iş davası,iş hukuku,iş kanunu,iş sözleşmesi,fazla çalışma,sgk,işçi,işveren,alacak davası,istifa,işi bırakma,işçilik alacakları,sigorta primi,işçinin dava hakkı,iş mahkemesi,dava dilekçesi,iş davası örnek karar,sigorta primleri,primi eksik gösterme,primi düşük gösterme

T.C. YARGITAY 15. CEZA DAİRESİ E. 2012/15300 K. 2013/14904 T. 7.10.2013 DAVA : Dosya incelenerek gereği düşünüldü: KARAR : Dolandırıcılık suçunun oluşabilmesi için; Failin bir kimseyi, kandırabilecek ... Cumartesi, 18 Ocak 2014
  2. İşçilik alacaklarına ilişkin açılan davada çelişkili tanık beyanlarına göre hüküm kurulması hukuka aykırıdır

Kategori: Matching tags: kıdem tazminatı,iş davası,iş hukuku,iş kanunu,ihbar tazminatı,geçerli nedene dayalı fesih,işçi,işveren,haklı fesih,iş mahkemesi,iş davası avukatı,istanbul iş davası avukatı,çağlayan iş davası avukatı,çağlayanda avukat,perpa avukat,fazla mesai,işçilik alacağı davası avukatı,kıdem tazminatı avukatı,iş kazası avukatı,yıllık izin alacağı,hizmet tespit davası,bursa iş davası avukatı,kartalda iş davası avukatı,kocaeli iş davası avukatı,sakaryada iş davası avukatı

T.C. YARGITAY 22. HUKUK DAİRESİ E. 2012/14648 K. 2013/4101 T. 28.2.2013 DAVA : Davacı, kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, yıllık izin ücreti, fazla mesai ücreti, ücret, ulusal bayram ve genel tatil ... Cuma, 17 Mayıs 2013
  3. Hizmet sözleşmelerindeki cezai şart tek taraflı işveren lehine ve işçi aleyhine olduğundan geçersizdir.

Kategori: Matching tags: kıdem tazminatı,iş davası,iş hukuku,iş kanunu,ihbar tazminatı,geçerli nedene dayalı fesih,işçi,işveren,haklı fesih,iş mahkemesi,iş davası avukatı,istanbul iş davası avukatı,çağlayan iş davası avukatı,çağlayanda avukat,perpa avukat,fazla mesai,işçilik alacağı davası avukatı,kıdem tazminatı avukatı,iş kazası avukatı,yıllık izin alacağı,hizmet tespit davası,tek taraflı cezai şart,cezai şartın geçersizliği

T.C. YARGITAY 9. HUKUK DAİRESİ E. 2002/23061 K. 2003/6649 T. 21.4.2003 DAVA : Davacı, cezai şart alacağının ödetilmesine karar verilmesini istemiştir. Yerel mahkeme, isteği kısmen hüküm altına almıştır. ... Çarşamba, 24 Temmuz 2013
  4. Hizmet tespit davasında Kuruma bildirilmeyen çalışma süresinin ve sigorta başlangıç tarihinin tespitine karar verilebilmesi için, davanın çalışılan yılın sonundan başlayarak 5 yıllık hak düşürücü süre içinde açılması gerekir.

Kategori: Matching tags: kıdem tazminatı,iş kanunu,işçi,işveren,hizmet tespit davası,iş avukatı,emeklilik davaları,bursa iş avukatı,hizmet tespiti,perpa işçi avukatı,bursa iş davaları,bursada işçi avukatı ara,işçi alacakları

T.C. YARGITAY 10. HUKUK DAİRESİ E. 2012/2579 K. 2012/10194 T. 31.5.2012 ÖZET : Dava, hizmet tespiti istemine ilişkindir.Mahkemece davanın reddine karar veriştir.Ancak, bu tür davaların, kamu düzeniyle ... Pazartesi, 15 Nisan 2013
  5. 1475 Sayılı İş Kanununun Yürürlükte Olan Hükümleri

Kategori: Matching tags: kıdem tazminatı,iş kanunu,ihbar tazminatı,işe iade davası,işçilik alacakları,iş davası avukatı,perpada iş avukatı,kıdem tazminatı davaları,ihbar tazminatı davaları,istanbul iş avukatı,istanbul işçi avukatı,işe iade avukatı

... fihristine bakınız.                Madde 1-13/E- (Mülga: 22/5/2003/4857/120 md.)                Kıdem ... Cuma, 12 Nisan 2013
  6. Davacının ispatlaması gereken fakat yetersiz bilirkişi raporuna ve çelişkili tanık beyanlarına itibar edilerek davacının hafta tatili ücreti isteğinin kabulüne karar verilmesi hatalı olup, bozmayı gerektirmektedir.

... hafta tatili ücreti isteğinin kabulüne karar verilmesi hatalı olup, bozmayı gerektirmiştir. DAVA : Davacı, kıdem, ihbar tazminatı, yıllık izin ücreti, fazla çalışma ücreti, hafta tatili ücreti ... Pazar, 31 Mart 2013
  7. Evlilik sebebiyle hizmet sözleşmesini kıdem tazminatına hak kazanacak şekilde fesheden kadının işyerinden ayrılmasından sonra başka bir işe girmesi onun kötüniyetli olduğu anlamına gelmez

Kategori: Matching tags: Fesih,kıdem tazminatı,icra inkar tazminatı,icra takibi,anayasa,iş hukuku,iş kanunu,iş sözleşmesi,ihbar tazminatı,tanık ifadesi,evlenme,işçi,işveren,yeni bir işe başlama,çalışma hakkı,hakkın kötüye kullanılması,işyeri

T.C YARGITAY 9.HUKUK DAİRESİ  E.2010/10705 K.2012/16586  T 10.05.2012 Davacı, davalı şirket tarafından ihbar ve kıdem tazminatlarının ödeneceği taahhüt edilerek iş akdine ... Cuma, 22 Mart 2013
  8. İşveren tarafından sigorta primlerinin hiç yatırılmaması, eksik yatırılması veya düşük ücretten yatırılması hallerinde de işçinin haklı fesih imkanı vardır.

... çalıştığının bildirildiğini bunun düzeltilmesini istediği halde düzeltilmeyince iş sözleşmesini haklı nedenle feshettiğini ileri sürerek kıdem tazminatı ve bazı işçilik alacakları isteğinde bulunmuştur. ... Cuma, 22 Mart 2013
  9. Uçuş görevlisi olan çalışan davacının sık sık rapor alması iş yerinde olumsuzluklara yol açtığından ve iş ilişkisinin işveren açısından çekilmez hale geldiğinden işverenin feshi davacının yeterliliğinden kaynaklanan geçerli nedene dayalı bir fesihtir

Kategori: Matching tags: Yargıtay,Temyiz,iş davaları,kıdem tazminatı,iş hukuku,iş kanunu,ihbar tazminatı,iş yeri,4857 sayılı kanun,geçerli nedene dayalı fesih,haklı nedene dayalı fesih,pilot,uçus görevlisi,toplu iş sözleşmesi,işçi,işveren,işe iade davası,fazla çalışma alacağı

... sebeple kıdem ve ihbar tazminat ödenmek suretiyle feshedildiğini, davanın reddi gerektiğini savunmuştur. C ) Yerel Mahkeme Kararının Özeti: Mahkemece yapılan yargılama sonunda, davacının almış ... Pazar, 17 Mart 2013
  10. Alt İşverenlik Yönetmeliği

Kategori: Matching tags: Fesih,kıdem tazminatı,iş hukuku,iş kanunu,taşeron,iş sözleşmesi,ihbar tazminatı,fazla çalışma,yıllık ücretli izin,muvazaa,üst işveren,iş yeri,alt işverenlik sözleşmesi,asıl iş,bakanlık

Resmi Gazete Tarihi: 27.09.2008 Resmi Gazete Sayısı: 27010  BİRİNCİ BÖLÜM  Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 22/5/2003 tarihli ve 4857 ... Pazartesi, 11 Mart 2013
  11. İşyerinin devri halinde işçinin tüm hak ve borçları devralan işverene geçer, işyerinin devri işçiye haklı fesih imkanı vermez, devreden işverenin iki yılla sınırlanan sorumluluğu kıdem tazminatına uygulanmaz.

Kategori: Matching tags: iş davaları,iş yeri devri,kıdem tazminatı

... 120. maddesi hükmüne göre 1475 Sayılı Yasa nın 14. maddesi halen yürürlükte olduğundan, kıdem tazminatına hak kazanma ve hesap yöntemi bakımından işyeri devirlerinde belirtilen hüküm uygulanmalıdır.Anılan ... Pazartesi, 25 Şubat 2013
  12. İş Kanunu'na Göre İhbar Tazminatı

Kategori: Matching tags: iş davaları,kıdem tazminatı,iş davası,iş davası avukatı,kıdem tazminatı avukatı,avukat ara,perpada avukat ara,alacak davasi avukati,tazminat avukat,ihbar tazminatı avukatı,çağlayanda iş avukatı,perpada iş avukatı