Makaleler » İş Hukuku »
Perşembe, 25 Nis 2024

Yurtdışı Borçlanma Yapmanın Şartları

08/5/1985 tarihli ve 3201 sayılı “Yurtdışında Çalışan Türk Vatandaşlarının Yurtdışında Geçen Sürelerinin Sosyal Güvenlikleri Bakımından Değerlendirilmesi Hakkında Kanun”, 22/5/1985 tarihli  Resmi Gazetede yayımlanarak aynı tarih itibari ile yürürlüğe girmiştir. Bu kanunla, Türk vatandaşlarının yurt dışında geçen sürelerinin borçlanma yoluyla sosyal güvenlikleri bakımından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Kanun 1. Maddesi ile yurt dışı borçlanmanın amaç ve kapsamını “Türk vatandaşlarının yurt dışında 18 yaşını doldurduktan sonra, Türk vatandaşı iken geçen ve belgelendirilen sigortalılık süreleri ve bu süreleri arasında veya sonunda her birinde bir yıla kadar olan işsizlik süreleri ile yurt dışında ev kadını olarak geçen süreleri, bu Kanunda belirtilen sosyal güvenlik kuruluşlarına prim ödenmemiş olması ve istekleri halinde, bu Kanun hükümlerine göre sosyal güvenlikleri bakımından değerlendirilir” şeklinde ortaya koymaktadır.

Amaç ve kapsam maddesine gore yurt dışı borçlanması için;

1-Türk vatandaşı olmak

2-Borçlanma kapsamındaki yurt dışı süreleri belgelendirmek

3-Talepte bulunmak gerekmektedir.

Yurtdışında geçen sürelerin borçlandırılmasına ilişkin yazılı talep, genelge eki “Yurtdışı Borçlanma Talep Dilekçesi”nin usulüne göre doldurulup imzalandıktan sonra doğrudan yada posta yolu ile Kurumun ilgili  ünitesine verilmesi ile yerine getirilir.
Yurtdışı Borçlanma Talep Dilekçesi örnekleri  yurtiçinde Kurum üniteleri, yurtdışında ise Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliği yada Ataşeliklerinden temin edilebileceği gibi, Sosyal Güvenlik Kurumunun www.sgk.gov.tr  Internet adresinde bulunan “Yurtdışı/Form ve Dilekçeler” bölümünden indirilebilir.

Borçlanmak için ayrıca yurda dönüş şartı aranmadığından yurtdışında iken borçlanma başvurusunda bulunanlar da, borçlanma hakkından 3201 sayılı Kanunun öngördüğü şartlarla yararlanabilirler.

Kapsamlı bilgi ve hukuki danışmanlık için tıklayınız.

Tags: 3201 sayılı kanun avukatı | dul aylığı | emeklilik | emeklilik avukatı | mavi kartlılar avukatı | sosyal güvenlik avukatı | yetim aylığı | yurt dışı borçlanma avukatı | yurt dışı borçlanma danışmanı | yurt dışı emeklilik | yurt dışı malülen emeklilik | yurt dışı türkler avukatı