Makaleler » İş Hukuku »

3201 Sayılı Kanun Kapsamında Borçlanılan Ve Borçlanılamayan Süreler

Borçlanma Kapsamında Olan Yurtdışı Süreler

1- Yurtdışında geçen sigortalılık süreleri,

2-  Bu süreler arasında veya sonunda her birinde bir yıla kadar olan işsizlik süreleri,

3- Ev kadını olarak geçen sürelerdir.

Borçlanma Kapsamında Olmayan Yurtdışı Süreleri

1-Yurtdışında 18 yaşın doldurulmasından önce, Türk vatandaşlığının kazanılmasından önce veya Türk vatandaşlığının kaybedilmesinden sonra geçen sigortalılık, işsizlik ve ev kadını olarak geçen süreler borçlanma kapsamında değildir.

2- Ülkemizdeki sosyal güvenlik kanunlarına göre malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları kapsamında geçen sürelerle çakışan yurtdışı süreleri borçlanma kapsamında değildir.

3-  İkili sosyal güvenlik sözleşmelerine göre kendilerine kısmi aylık bağlanmış olanların yurtdışında geçen sigortalılık süreleri arasında ve bu sürelerin bitim tarihinden sonraki işsizlik sürelerinin de, 3201 sayılı Kanuna göre borçlandırılmasına imkân bulunmamaktadır.

Kapsamlı bilgi ve hukuki danışmanlık için tıklayınız.

Tags: 3201 sayılı kanun avukatı | dul aylığı | emeklilik | emeklilik avukatı | mavi kartlılar avukatı | sosyal güvenlik avukatı | yetim aylığı | yurt dışı borçlanma avukatı | yurt dışı borçlanma danışmanı | yurt dışı emeklilik | yurt dışı malülen emeklilik | yurt dışı türkler avukatı