Kanunlar » İdari Yargılama Hukuku »
Cumartesi, 20 Nis 2024

6459 Sayılı Kanun İle İdari Yargıda Görülen Tam Yargı Davalarında Miktar Artırma Kurumu Getirildi

İdarenin eylem ve işlemlerinden dolayı hakları muhtel olanlar İdari Yargılama Usulu Kanunu kapsamında açtıkları tam yargı davalarında 30 Nisan 2013 tarih ve 28633 sayılı Resmi Gazete yayımlanarak yürürlüğe giren 6459 Sayılı Kanun'un 4. ve 5. maddelerinde yer alan dava dilekçelerinde yer alan miktarın artırılması kurumundan önce miktarda ıslaha başvuramıyordu. Bu sebeple muhtel olan zararın tam olarak davadan önce davacı ve/veya vekilce tespit edilmesi gerekmekte idi. Bu durum ise son derece güç olması, karşı vekalet ve bir çok teknik ve hukuki sorun nedeni ile başta adil yargılanma hakkı ve hukuk devleti ilkesi ile idarenin sorumluluğu ilkelerini ihlal etmekte idi.

6459 sayılı Kanun ile İdari Yargılama Usulü Kanunu'na getirilin miktarda ıslah ile adil yargılanma hakkı, idarenin sorumluluğu ve hukuk devleti ilkelerin geç de olsa önündeki bir engel daha aşılmaya çalışılmıştır.

6459 sayılı Kanun ile İdari Yargılama Usulü Kanunu'na getirilin hükümler aşağıdaki gibidir;

MADDE 4 – 6/1/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 16 ncı maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.

“Ancak, tam yargı davalarında dava dilekçesinde belirtilen miktar, süre veya diğer usul kuralları gözetilmeksizin nihai karar verilinceye kadar, harcı ödenmek suretiyle bir defaya mahsus olmak üzere artırılabilir ve miktarın artırılmasına ilişkin dilekçe otuz gün içinde cevap verilmek üzere karşı tarafa tebliğ edilir.”

MADDE 5 – 2577 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 7 – 1. Bu maddeyi ihdas eden Kanunla, bu Kanunun 16 ncı maddesinin dördüncü fıkrasına eklenen hüküm, kanun yolu aşaması dâhil, yürürlük tarihinde derdest olan davalarda da uygulanır.”

Tags: idare | idare hukukçusu | idare hukuku | idari dava avukatı | iptal davası | istanbulda idari dava avukati | perpada idare avukatı | tam yargı davası