Mahkeme Kararları » Medeni Usul Hukuku »
Perşembe, 28 Mar 2024

E. 2012/16268

K. 2012/18637

T. 5.12.2012

ÖZET : Dava, rücuan tazminat istemine ilişkindir. Mahkemece, dava açılmadan önce öldüğü anlaşılan davalıya karşı dava açıldığından davanın reddine karar verilmiştir. Davacı tarafından, davalının ölmüş olduğunun bilinmemesi mazur görülebilir bir maddi hatadır ve HMK 124/3-4. maddesi uyarınca davacıya, davalının mirasçılarını davaya dahil etmesi için süre verilerek; sonucuna göre davaya bakılmalıdır.

DAVA : Davacı İçişleri Bakanlığı vekili tarafından, davalı S. K. aleyhine 24/11/2011 gününde verilen dilekçe ile rucüen tazminat istenmesi üzerine mahkemece yapılan yargılama sonunda; davanın usulden reddine dair verilen 11/01/2012 günlü kararın Yargıtay’ca incelenmesi davacı vekili tarafından süresi içinde istenilmekle temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra tetkik hakimi tarafından hazırlanan rapor ile dosya içerisindeki kağıtlar incelenerek gereği görüşüldü:

KARAR : Dava, rücuan tazminat istemine ilişkindir. Mahkemece, dava açılmadan önce öldüğü anlaşılan davalıya karşı dava açıldığından davanın reddine karar verilmiş; hüküm, davacı tarafından temyiz edilmiştir.

Dosya kapsamından, davanın 24/11/2011 tarihinde açıldığı, davalının ise 19/04/2009 tarihinde vefat etmiş olduğu anlaşılmaktadır. Davacı tarafından, davalının ölmüş olduğunun bilinmemesi mazur görülebilir bir maddi hatadır. HMK 124/3-4. maddesi uyarınca davacıya, davalının mirasçılarını davaya dahil etmesi için süre verilerek; sonucuna göre davaya bakılmalıdır. Bu yön gözetilmeden davanın usulden reddedilmesi doğru görülmemiş; bozmayı gerektirmiştir.

SONUÇ : Temyiz olunan kararın, yukarıda gösterilen nedenle BOZULMASINA; bozma nedenine göre diğer temyiz itirazlarının şimdiden incelenmesine yer olmadığına, 05.12.2012 gününde oybirliğiyle karar verildi.

Tags: bozma | dava | dava açılması | davacı | davacıya süre verilmesi | davalı | davalının doğru tespiti | esastan red | hmk | Hukuk Muhakemeleri Kanunu | içişleri bakanlığı | maddi hata | ölü kişiye dava açılması | rücuan tazminat davası | Temyiz | usulden red | yasal mirasçilar