Kanunlar » İdare Hukuku »
Cuma, 26 Nis 2024

Darbe Tarihinden Bir Örnek: 16.10.1981 tarih ve 2533 sayılı Siyasi Partilerin Feshine Dair Kanun

YASAMA BÖLÜMÜ

KANUN

Siyasi Partilerin Feshine Dair Kanun

Kanun No. 2533 Kabul Tarihi : 16.10.1981

MADD E 1. — 12 Eylül 1980 tarihine kadar kurulmuş olan ve faaliyetleri Milli Güvenlik Konseyinin 7 Numaralı Bildirisi ile yasaklanmış bulunan bütün Siyasi Parti­ler; tüm merkez, il, ilçe ve diğer şube teşkilatları, kadın ve gençlik kolları, temsilcilik, lokal ve diğer adlarla kurulan her türlü yardımcı kuruluş ve yan organları ile birlikte

feshedilmişlerdir.

MADD E 2. — Feshedilmiş bulunan; Siyasi Partilerin ve her türlü yardımcı kuruluş ve yan organlarının para dahil taşınır ve taşınmaz bütün malları bu Kanun yürürlüğe girdiği tarihte Hazineye geçer.

MADD E 3. — Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Kurucusu Atatürk'ün düzenlediği vasiyetnameye göre, maliki olduğu bütün para ve hisse senetleriyle Çankaya'daki

taşınır ve taşınmaz mallarının, o tarihte mevcut tek parti olan Cumhuriyet Halk Par­tisine belirttiği şartlarla tevdi ettiği idaresi görevi; bu Kanun yürürlüğe girdiği tarih­ten itibaren vasiyetname uyarınca tam ve noksansız olarak Devlet Başkanlığı Genel Sekreterliğince ifa olunur.

MADD E 4. — Siyasi Parti mallarının Hazineye intikaline ilişkin tasfiye işlem­leri, en geç bir ay içinde Maliye ve İçişleri Bakanlıklarınca müştereken hazırlanacak yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre bu Bakanlıklarca yapılır.

MADD E 5. — 2325 sayılı Kanun hükümlerine göre Kayyım tayin edilmiş olan Siyasi Partilerle ilgili tasfiye işlemlerinde bu Kayyımlar da diğer görevlilerle müşte­reken görev ifa ederler.

Tasfiye işlemi biten Siyasi Partideki Kayyımın görevi kendiliğinden sona erer.

MADDE 6. — Milli Güvenlik Konseyi tarafından yeni bir kararla değiştiril­medikçe 2 Haziran 1981 gün ve 52 sayılı Milli Güvenlik Konseyi kararında yer alan hükümlerin uygulanmasına devam olunur.

MADDE 7. — 13 Temmuz 1965 tarih ve 648 sayılı Siyasi Partiler Kanunu ile ek ve değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 8. — Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 9. — Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

16/10/1981

Tags: 1980 askeri darbesi | 80 ihtilali | anayasa | demokrasi | hak | özgürlük | siyasi partiler