Mahkeme Kararları » Medeni Hukuk »
Çarşamba, 01 May 2024

Banka tarafından matbu, standart olarak hazırlanıp boş olan kısımlara isim, rakam ve adres yazılarak akit edilen sözleşmede tüketici aleyhine müzakere edilmeden alınan konut yapılandırma bedeli haksız şart olup faizi ile iadesi gerekir.

Yargıtay 13.Hukuk Dairesi, E. 2012/27769, K.2013/4213 ve  22.02.2013 tarihli karar: "  Taraflar arasında akdedilen kredi sözleşmesi davalı banka tarafından matbu, standart olarak hazırlanıp boş olan bazı kısımların rakam, isim ve adres yazılarak doldurulmuştur. Sözleşmede borç yapılandırmadan ya da yapılandırma bedeli adı altında kesinti yapılacağından söz edilmemektedir. Dolayısıyla tüketici aleyhine olan ve tüketiciyi <konut yapılandırma bedeli> adı altında külfete sokan bir sözleşme hükmünün varlığı ve bu hükmün tüketici ile ayrıca müzakere edilerek kararlaştırıldığı ispat edilememiştir. Yapılandırma taleplerinin davacıdan geldiği ileri sürülebilir ise de; yüksek oranlı faiz indirimi fırsatlarını kaçırmamak için bankanın şart koşmasıyla davacının banka tarafından önceden hazırlanan belgeleri imzalamak ve meblağları ödemek zorunda kaldığı kabul edilmelidir."

Tags: dosya ücretleri | istanbulda tüketici avukatı | konut kredi dosya masrafları | kredi dosya ücreti | kredi dosya ücreti iadesi | perpada tüketici avukatı | tüketici avukatı | tüketici davaları | tüketici davaları avukatı | tüketici hakem heyeti | üsküdarda tüketici avukatı