Mahkeme Kararları » Medeni Hukuk »
Pazartesi, 29 Nis 2024

Kadının bir başka erkekle cep telefonu ile görüşmesi ve mesaj alıp göndermesi koca yönünden boşanma sebebidir, ancak bu durum Medeni Kanunun 163. Maddesine göre kadının haysiyetsiz hayat yaşadığı anlamına gelmez

T.C

2.HUKUK DAİRESİ

E.2011/22536 K.2012/17686

T.26.06.2012

Davacı kocanın boşanma davası münhasıran "haysiyetsiz hayat sürme" se­bebine (TMK.m.163) dayanmaktadır. Haysiyetsiz hayat sürmenin varlığından söz edilebilmesi ve bu sebeple boşanma kararı verilebilmesi için; eşin, sosyal hayatta toplumun genel değer yargılarıyla çatışan, olumsuz nitelikte kabul edi­len davranışının süreklilik göstermesi ve bu davranışın diğer eş için birlikte yaşamayı ondan beklenemez hale getirmesi gereklidir. Süreklilik göstermeyen bir defalık bir davranış; Türk Medeni Kanunu'nun 166. maddesindeki evlilik birliğinin temelinden sarsılması durumu için yeterli olabilirse de, haysiyetsiz hayat sürme sebebine dayalı boşanma kararı için yeterli değildir. Davalı kadı­nın bir başka erkekle cep telefonu ile konuştuğu ve mesajlaştığı toplanan de­lillerle anlaşılmaktadır. Davalı kadının gerçekleşen bu davranışı, davacı koca bakımından birlikte yaşamayı ondan beklenemez duruma getirmiş ise de; sürekliliği olmadığı anlaşıldığından; haysiyetsiz hayat sürme ile Türk Medeni Kanunu'nun 163. maddesindeki boşanma sebebi sabit kabul edilerek yazılı şekilde hüküm kurulması doğru bulunmamıştır.

SONUÇ

Temyiz edilen hükmün yukarıda gösterilen sebeple BOZULMASINA, istek halinde temyiz peşin harcının yatırana geri verilmesine, işbu kararın tebliğin­den itibaren 15 gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere oybirliğiyle karar verildi. 26.06.2012

Tags: aile hukuku | aile mahkemesi | başka bir erkekle mesajlaşma | boşanma davası | haysiyetsiz hayat sürme | iştirak nafakası | maddi tazminat davası | medeni hukuk | medeni kanun | nafaka | tedbir nafakası | yoksulluk nafakası