Pazar, 28 Nis 2024

Arama

Arama anahtar sözcükleri Temyiz Toplam 14 sonuç bulundu.

Tekrar arama

Arama sonuçları

1. Sigortadan maaş almak için boşanmak dolandırıcılık suçunu oluşturmaz

Kategori: Matching tags: Temyiz,kıdem tazminatı,iş davası,iş hukuku,iş kanunu,iş sözleşmesi,fazla çalışma,sgk,işçi,işveren,alacak davası,istifa,işi bırakma,işçilik alacakları,sigorta primi,işçinin dava hakkı,iş mahkemesi,dava dilekçesi,iş davası örnek karar,sigorta primleri,primi eksik gösterme,primi düşük gösterme

... katılan vekilinin yerinde görülmeyen temyiz itirazlarının reddiyle, usul ve yasaya uygun olan hükmün ONANMASINA, 07.10.2013 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.  ... Cumartesi, 18 Ocak 2014
  2. Öğrencisine şiddet uygulayan müdür yardımcısının başka bir liseye öğretmen olarak atanması işlemi hukuka uygundur

Kategori: Matching tags: Temyiz,iptal davası,iyuk,idari işlem,idare,idari dava avukatı,istanbulda idari dava avukati,milli eğitim,idari dava,perpada idari dava avukatı,atama işlemi

... E:2.007/34, K:2007/1424 sayılı kararının dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir. Cevabın ... Salı, 02 Nisan 2013
  3. Hakim, manevi tazminatın tutarını belirlerken, saldırı oluşturan eylem ve olayın özelliği yanında tarafların kusur oranını, sıfatını, işgal ettikleri makamı ve diğer sosyal ve ekonomik durumlarını da dikkate almalıdır.

Kategori: Matching tags: Temyiz,maddi tazminat davası,manevi tazminat davası,haksız fiil,borçlar kanunu,tazminat,borçlar hukuku,özel hukuk,tazminat davası,medeni hukuk,perpada avukat,tazminat davası avukatı,perpada ceza avukatı,perpada tazminat avukatı,çağlayanda tazminat avukatı,kişilik hakları,hukuk,adalet,ceza davası,hukuk davası

... temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra tetkik hakimi tarafından hazırlanan rapor ile dosya içerisindeki kağıtlar incelenerek gereği görüşüldü: KARAR : 1-Dosyadaki yazılara, kararın ... Pazar, 07 Nisan 2013
  4. Nüfus kaydının düzeltilmesine ilişkin davaya Asliye Hukuk Mahkemesinde, Babalığa ilişkin davaya Aile Mahkemesinde bakılması, nüfus kaydının tespiti davasında babalık davasının sonucunun bekletici mesele yapılması gerekir.

Kategori: Matching tags: Temyiz,hmk,medeni kanun,görevli mahkeme,nüfus,nüfus kaydı,görev,asliye hukuk mahkemeleri,davacı,babalık davası,aile mahkemeleri

... numarası gösterilen hüküm temyiz edilmek­le, evrak okunup gereği görüşülüp düşünüldü: 1-          DAVACI, davalılar M. ile A. gerçek annesi ve babası ... Cuma, 22 Mart 2013
  5. İşveren tarafından sigorta primlerinin hiç yatırılmaması, eksik yatırılması veya düşük ücretten yatırılması hallerinde de işçinin haklı fesih imkanı vardır.

...  Kararı yasal süresi içinde taraflar temyiz etmiştir. 1-                                Dosyadaki   ... Cuma, 22 Mart 2013
  6. Uçuş görevlisi olan çalışan davacının sık sık rapor alması iş yerinde olumsuzluklara yol açtığından ve iş ilişkisinin işveren açısından çekilmez hale geldiğinden işverenin feshi davacının yeterliliğinden kaynaklanan geçerli nedene dayalı bir fesihtir

Kategori: Matching tags: Yargıtay,Temyiz,iş davaları,kıdem tazminatı,iş hukuku,iş kanunu,ihbar tazminatı,iş yeri,4857 sayılı kanun,geçerli nedene dayalı fesih,haklı nedene dayalı fesih,pilot,uçus görevlisi,toplu iş sözleşmesi,işçi,işveren,işe iade davası,fazla çalışma alacağı

... maddeleri uyarınca feshin geçersizliğine ve işe iadesine karar verilmesini talep etmiştir. Mahkemece, davanın kabulüne karar verilmiştir. Hüküm süresi içinde davalı avukatı tarafından temyiz edilmiş olmakla, ... Pazar, 17 Mart 2013
  7. 2022 sayılı Yasaya 5754 sayılı yasa ile eklenen geçici 1.maddeye göre; bu Kanun kapsamındaki kişilere bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar yersiz ödenen ve geri alınması gereken aylıklar ile bunlardan doğan ceza ve faizler terkin edilmiştir.

Kategori: Matching tags: Temyiz,HUMK,hmk,icra takibi,bilirkişi raporu,borçlar kanunu,resmi gazete,emeklilik,yaşlılık aylığı,65 yaş aylığı,sgk,bilirkişi,2022 sayılı kanun,aylık,geri ödeme,yersiz ödeme,faiz,geri alınamayacak aylıklar,sebepsiz zenginleşme,ihtar,temerrüt

... ödemesinin faiz ve masraflarla birlikte davalı taraftan geri tahsili istenilmiştir. Mahkemece davanın kabulü cihetine gidilmiş, hüküm davalı tarafından temyiz edilmiştir. Temyiz isteminin süresi içinde ... Cumartesi, 16 Mart 2013
  8. 2022 sayılı kanun kapsamında 17.04.2008 tarihe kadar yersiz ödenen ve geri alınması gereken aylıklar ile bunlardan doğan ceza ve faizler terkin edildiğinden ilgililer hakkında herhangi bir idari ve icrai takibat yapılmaz.

Kategori: Matching tags: Temyiz,HUMK,hmk,icra takibi,bilirkişi raporu,iş hukuku,iş kanunu,resmi gazete,emeklilik,yaşlılık aylığı,65 yaş aylığı,sgk,bilirkişi,2022 sayılı kanun,aylık,geri ödeme,yersiz ödeme,faiz,geri alınamayacak aylıklar

... tahsili istenilmiştir. Mahkemece davanın kısmen kabulü cihetine gidilmiş, hüküm taraflarca temyiz edilmiştir. Temyiz isteminin süresi içinde olduğu anlaşıldıktan sonra dosyadaki bütün kağıtlar okunup ... Cumartesi, 16 Mart 2013
  9. Yargı Kararının Uygulanması İstemiyle Genel Zamanaşımı Süresi İçinde İdareye Başvuran Davacı, Zımnen Ret Kararı Üzerine Tazminat Davası Açabilir.

Kategori: Matching tags: Temyiz,idari yargı,idare mahkemesi,iptal davası,iyuk,karar düzeltme,idari başvuru,zımni red,genel zamanaşımı,60 gün,30 gün,10 yıl,süre aşımı,red kararı

... günlü, E:2007/491, K:2008/1746 sayılı kararının usul ve yasaya aykırı olduğu ileri sürülerek bozulması istenilmektedir. Savunmanın Özeti : Temyiz isteminin reddi ile mahkeme kararının onanması gerektiği ... Salı, 12 Mart 2013
  10. 2575 Sayılı Danıştay Kanunu

Kategori: Matching tags: Temyiz,idari yargı,danıştay,tam yargı davası,iptal davası,anayasa,2575 sayılı kanun,danıştay üyeleri,danıştay organları,daireler,iş bölümü,vergi hukuku

... İdari Dava Daireleri Kurulu için otuzbir, Vergi Dava Daireleri Kurulu için ise onüçtür. İdari dava daireleri ile vergi dava dairelerinin ilk derece mahkemesi olarak verdikleri kararların temyiz veya ... Cumartesi, 09 Mart 2013
  11. Genel Olarak Sayıştay Ve Sayıştay'ın Yargısal Görevleri

Kategori: Matching tags: Temyiz,idari yargı,idare hukuku,hukuk devleti,sayıştay,mali denetim,yargısal görevler,ön inceleme,yargılama

... ita amirlerinin ve tahakkuk memurlarının mali sorumluluğunu tespit işini (hesapları yargılamayı) üç aşamada gerçekleştirir. Ön inceleme, yargılama ve temyiz aşamalarıdır.                         ... Cumartesi, 09 Mart 2013
  12. Hukuk Mahkemelerinde Parasal Sınırlar

Kategori: Matching tags: Temyiz,ispat,hukuk mahkemeleri,parasal sınırlar

...  c) Temyiz Sınırı(*) : (HUMK m.427) 1996 - 10,00 YTL 1998 - 20,00 YTL 2000 - 40,00 YTL 2005 - 1000,00 YTL 2006 - 1090,00 YTL  2007 - 1.170,00 YTL  2008 - 1.250,00 ... Cumartesi, 02 Mart 2013
  13. Delil tespiti kararı nihai kararlardan olmadığından temyizi mümkün değildir.

Kategori: Matching tags: Temyiz,HUMK,hmk,perpa avukat,sigorta avukatı,delil tespiti davaları,delil tespitinin niteliği,tespit davaları,kısmi davalar,belirsiz alacak davası,temyize tabi davalar,alacak davaları,trafik davaları,perpa trafik avukatı

... delillerin tespiti için başvurulan bir yoldur. Yasada temyizi kabil kararlar sayılmış, nihai kararların temyiz edilebileceği belirtilmiş olup, delil tespiti kararı nihai kararlardan olmadığından temyizi ... Salı, 16 Nisan 2013
  14. Davacı tarafından, davalının ölmüş olduğunun bilinmemesi mazur görülebilir bir maddi hatadır ve HMK 124/3-4. maddesi uyarınca davacıya, davalının mirasçılarını davaya dahil etmesi için süre verilerek; sonucuna göre davaya bakılmalıdır.

Kategori: Matching tags: Temyiz,Hukuk Muhakemeleri Kanunu,hmk,dava,bozma,davalı,içişleri bakanlığı,dava açılması,davacı,davalının doğru tespiti,maddi hata,ölü kişiye dava açılması,rücuan tazminat davası,yasal mirasçilar,usulden red,esastan red,davacıya süre verilmesi

... içinde istenilmekle temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra tetkik hakimi tarafından hazırlanan rapor ile dosya içerisindeki kağıtlar incelenerek gereği görüşüldü: KARAR : Dava, rücuan ... Çarşamba, 20 Mart 2013
Ara:

Arama anahtar sözcükleri Temyiz